Nie pozwól utyć swojemu dziecku

Jest bardzo ważne dla rodziców, aby dziecko dobrze się rozwijało i miało mnóstwo energii do efektywnej nauki i aktywności. Niestety rodzice często zapominają, że kieszonkowe na batony, fast foody i chipsy w szkolnym sklepiku nie zastąpią kanapki, jabłka czy szklanki mleka. Wykazano, że wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjów szerzy się plaga nadwagi i otyłości.


Pamiętajmy:
Nie wypuszczajmy dziecka do szkoły bez pierwszego śniadania. Badania wykazały, że dzieci, które nie spożywają pierwszego śniadania, cierpią na bóle i dolegliwości żołądkowe. Ponadto pojawiają się problemy z zapamiętywaniem i skupieniem uwagi. Dobrze zbilansowane posiłki poprawiają pracę mózgu, dodają energii i w pełni odżywiają organizm. Nasze pociechy powinny jeść co 3-4 godziny.
Zapomnijmy o słodkich napojach gazowanych. Posiadają one mnóstwo pustych kalorii, utrudniają przyswajanie składników odżywczych, podrażniają przewód pokarmowy.
Nie pozwalajmy na chipsy i fast-foody. Niedobór witamin z grupy B i żelaza powoduje u dzieci w wieku szkolnym problemy neurologiczne - nerwowość, drażliwość, a nawet depresje, problemy z koncentracją. Uczniowie, którzy spożywają żywność typu fast-food częściej osiągają gorsze wyniki w nauce. Tego rodzaju przekąski stanowią źródło niezdrowych kalorii i nadmiaru soli. Zawierają one tłuszcze nasycone, cukry proste i różnego rodzaju szkodliwe konserwanty.
Właściwym rozwiązaniem jest przyzwyczajanie naszego dziecka do zdrowego i rozsądnego odżywiania. Dlatego warto codziennie przygotować swoim pociechom zdrowe i odżywcze śniadanie zarówno w domu, jak i do szkoły. Kompletny posiłek dla ucznia w wieku 7-15 lat powinien dostarczać przede wszystkim energii z węglowodanów złożonych, wapnia, żelaza, cynku, witamin, kwasów tłuszczowych (głównie omega-3) oraz pełnowartościowego białka. We właściwie skomponowanym śniadaniu powinny znaleźć się pieczywo, wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Do szkoły dobrze jest przygotować dziecku np. kanapki, owoce, jogurt lub kefir.
Jeśli dziecko zachowa odpowiednią sylwetkę, w przyszłości będzie wykazywać mniejsze tendencje do tycia, a nabyte zdrowe nawyki żywieniowe będą procentowały w przyszłości.


Projekt i wykonanie www.agraffka.com.pl